fbpx

מי שסובל משיניים מוכתמות, אפרפרות, שיניים שלא ניתן לנקות על ידי ניקוי שיניים מקצועי ומחפש פתרון להחזרת האסתטיקה הדנטלית שלו יכול להיעזר בציפוי שיניים. ציפויי שיניים מאפשרים לכל מי שרוצה שיניים לבנות, נקיות, ישרות יותר ונאות יותר לקבל תוצאות מרשימות מאוד בזמן קצר. ההבדל בין מראה השיניים לפני הציפוי למראה השיניים אחרי הציפוי דרמטי מאוד – השיפור מידי ומחזיק מעמד שנים.

לפני שנמשיך, מה משפיע על גוון השיניים שלנו? למה הן משנות את צבען?

השיניים שלנו אמנם נראות חזקות ובלתי חדירות אך למעשה הן רקמה חיה שמשתנה עם השנים, בדיוק כמו כל חלק אחר בגופו. שינויים בגוון השיניים יכולים להתרחש בעקבות צריכת מזונות מכתימים כמו קפה, תה, פירות יער ויין אדום, עישון מוצרי טבק ונטילת תרופות מסוימות. אי הקפדה על היגיינה דנטלית וביקורים סדירים אצל השיננית יכולים גם הם להשפיע על השיניים לרעה. שיניים אפרפרות וצהובות למשל הן סימן מקדים לעששת. לשינויים הורמונליים המגיעים עם הגיל גם יכולת להשפיע על צבע השיניים לצד גורמים כמו מחלות של חלל הפה ולמרבה הצער, גם נטייה גנטית לשיניים צהבהבות.

ציפוי חרסינה למינייט –  Veneer Laminate

ציפוי חרסינה, או בשמו השני למינייט, הוא ככל הנראה הציפוי הנפוץ ביותר כיום. שילוב בין איכות ועמידות לתחולת חיים גבוהה הפך את הלמינייט לציפוי מאוד פופולארי עבור כל מי ששואף למראה שיניים אסתטי. הציפוי עמיד לחלוטין לחומרים מכתימים ואינו מגביל את המטופל בשתיית משקאות או אכילת מזונות כלשהם. את הציפוי מרכיבים בשתי פגישות בלבד, הוא מותאם אישית למבנה האנטומי הייחודי של כל מטופל ומחזיק מעמד מעל 10 שנים ללא צורך בתחזוקה מיוחדת. את דפי החרסינה מהם עשוי הציפוי ניתן לייצר כמעט בכל גוון כל שאפשר להתאים אותו לייתר השיניים בקלות. כמו כן, שלא כמו בשיטות אחרות אפשר לצפות רק שן אחת ולתקן "על הדרך" רווחים קלים בין השיניים, סדקים ושברים קטנים. בנוסף, לחרסינה תאימות ביולוגית גבוהה בגוף האדם – היא אינה מגיבה כלל לחלל הפה, לא גורמת לתגובה חיסונית כלשהי ובטוחה לחלוטין לשימוש בלי תופעות לוואי. ציפוי למינייט ניתן להרכיב כמעט בכל גיל החל מגיל 17 ועד 120 כל עוד הבריאות הדנטלית הכללית טובה. הציפוי הוא פתרון מושלם לכל מי שמבקש ליצור מראה שיניים נקי, אסתטי ונאה שיחזיק מעמד לשנים רבות.

יתרונות: לא סופח חומרים מכתמים, תאימות ביולוגית גבוהה, עמידות לאורך שנים רבות, התאמה אישית מדויקת מאוד בעזרת סריקה ממוחשבת, מראה טבעי מאוד, מחיר נוח יחסית לתמורה, לא דורש תחזוקה מיוחדת.

חסרונות: לרוב אי אפשר לכסות גשרים או כתרים, לא ניתן להרכיב בפגישה אחת.

ציפוי חרסינה Emax

ציפוי חרסינה המיוצר על ידי חברת Ivoclar הממוקמת בשוויץ, הציפוי נחשב לאיכותי במיוחד ועמיד יותר מציפויים אחרים. היתרון הגדול של ציפוי Emax הוא היכולת של מעבדת החברה לייצר לא רק ציפוי אלא גם תרים וגשרים מאותו החומר ובאותו הגוון בדיוק. עובדה זו מאפשרת ליצור שורת שיניים שלמה בדיוק באותו הצבע ליצירת מראה אחיד ואסתטי במיוחד. החרסינה של חברת Ivoclar מיוצרת בטכנולוגיה חדשנית בטמפרטורה גבוהה במיוחד, החברה טוענת שהפיתוח שלה ייחודי והחרסינה עמידה יותר מסוגים אחרים של ציפויים לשיניים. החיסרון של ציפוי שיניים מסוג זה הוא המחיר הגבוה יחסית לשיטות אחרות, כולל ציפוי חרסינה של חברות מתחרות.

יתרונות: איכותי ועמיד, לא סופח חומרים מכתימים כלל, לא דורש תחזוקה במרפאת השיניים, ניתן לייצר תכרים וגשרים באותו גוון להתאמה אסתטית מושלמת.

חסרונות: מחיר הציפוי גבוה יחסית לשיטות אחרות.

לומינריס – Lumineers Veneer

ציפוי שיניים המיוצר על ידי חברת Den-Mat האמריקאית במעבדות החברה בקליפורניה. לומינריס היא אחת משיטות הציפוי הוותיקות ביותר, היא פותחה כדי לתת מענה  למי שרוצה לשפר את המראה של השיניים מבלי לעבור הליכים נוספים, במהירות ובקלות. היתרון הגדול ביותר של לומינריס היא האפשרות לצפות את השיניים בלי שיוף כלל. לכן, ניתן להסיר את הציפוי בקלות ללא צורך לצפות את השיניים מחדש. כמו כן, ניתן לצפות גשרים וכתרים ולא רק שיניים טבעיות עובדה שמאפשרת ליצור מראה אחיד יותר משיטות אחרות.

למרות היתרונות של לומינריס יש לו גם כמה חסרונות. הציפוי לא מתאים למי שיש מראה שיניים מוארך ומנשך בולט שכן הציפוי עצמו יוצר מראה שיניים ארוך במקצת ועלול להראות לא טבעי במטופלים אלו. כמו כן, התקנה לא נכונה של לומינריס תגרום לבעיות חניכיים בעקבות קשיים בצחצוח השיניים. את ציפוי הלומינריס ניתן להתקין אך ורק במרפאות שיניים שעברו הסמכה על ידי החברה.

יתרונות: לא צריך להחליף גשרים וכתרים כי אפשר לצופות אותם יחד עם השיניים הטבעיות, אינו רגיש לחומרים מכתימים, אפשר להסיר אותו בלי צורך לצפות את השיניים מחדש.

חסרונות: ניתן להתקנה רק במרפאות מורשות, ישנו סיכון מוגבר למחלות חניכיים, יוצר מראה מעט מוארך ובולט, לא ניתן לצופות שן אחת בלבד (מינימום 4 שיניים סמוכות).

ציפוי קומפוזיט – Composite Veneer (חומר מרוכב) 

הקומפוזיט הוא שרף המשמש ברפואת השיניים למגוון מטרות כמו למשל תיקון שן שבורה. בין השאר, ניתן לצפות בעזרתו את השיניים ליצירת מראה נקי, ישר יותר ונאה יותר. יחסית לשיטות אחרות מדובר בהליך קצר מאוד ופשוט שנעשה בפגישה אחת בלבד במרפאת השיניים. הרופא מורח את החומר על השיניים ומעצב אותו כך שיקנה לשיניים את המראה הרצוי. אחד היתרונות של החומרים המרוכבים לציפוי שיניים הוא המחיר הזול שלהם השווה לכל כיס. עם זאת, כמעט שלא עושים שימוש כיום בשיטה זו לציפוי שיניים שכן החומר המרוכב אינו עמיד במיוחד ודורש תחזוקה במרפאת השיניים. הבעיה עם ציפוי שיניים בחומר מרוכב היא העובדה שהוא סופח חומרים מכתימים ולכם מגביל את המטופל. אך גם אם המטופל נמנע לחלוטין ממשקאות ומאכלים מכתימים על הציפוי עדיין לעבור תחזוקה וגם עם שגרת תחזוקה מוקפדת הוא אינו עמיד למעל 4 עד 5 שנים.

יתרונות: אפליקציה מהירה בפגישה אחת במרפאה, מחיר נמוך יחסית לשיטות אחרות.

חסרונות: סופח חומרים מכתימים, דורש תחזוקה קבועה במרפאה, תוחלת חיים קצרה.

כל סוגי הציפויים לשיניים

ציפוי ננו קרמי Nanoceramic

הדור הבא של החומרים המרוכבים הוא ציפוי ננו קרמי לשיניים – שילוב של חומר אקרילי ומינרלי. הציפוי הננו קרמי דומה במהותו לציפוי הקומפוזיט אך הוא עמיד יותר ואיכותי יותר. כמו ציפוי בחומר מרוכב, הרופא מכין את התערובת באותו יום ובפגישה אחת המטופל יוצא מן המרפאה עם ציפוי השיניים. הציפוי עדיין רגיש במקצת לחומרים מכתימים אך פחות מציפוי קומפוזיט רגיל ולכן תדירות ההגעה למרפאה לתחזוקה שלו נמוכה יותר. תוחלת החיים הכללית של הציפוי הננו קרמי דומה לזו של החומר המורכב, כ-4 עד 5 שנים. למרות השיפור באיכות, המחיר של ציפוי ננו קרמי נשאר דומה לזה של ציפוי קומפוזיט סטנדרטי.

יתרונות: אפליקציה מהירה בפגישה אחת, סופח פחות חומרים מכתימים מציפוי קומפוזיט רגיל, מחיר נמוך יחסית לשיטות אחרות.

חסרונות: דורש תחזוקה במרפאת השיניים, תוחלת חיים קצרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *